.more words than i had ever heard.

.more words than i had ever heard.

Thursday, August 20, 2009

aku maseh berdendam.

[buat sahabat yang pernah dilukai]

berdendamkah aku pada nasib?
bencikah aku pada takdir?
aku tidak membenci takdir,
tapi aku tahu aku berdendam.
dendam yang belum berbayar.

tidak bolehkan dilupakan saja?
atau diselesaikan dengan kata maaf?

jawapannya tidak.
dan aku tidak pernah sama sekali mendengar ucapan maaf itu.
dendam masih terus menghantui hidupku.

jika hidup ini karma, kenapa kau tidak merasa saket seperti aku?
saket disudut hati yang terdalam.
kita tidak berpeluang berkongsi rasa saket ini bersama.
dan jika peluang itu datang,
ketahuilah kau bahawa aku akan membuat kau merasa saket yang berganda.
luka yang merah menyala.
parut yang tidak akan kau lupa.

dendam aku tidak lama.
sampai waktunya akan terlerai jua.
dan bila datangnya waktu itu,
kau lupakanlah aku untuk selamanya.

kerana kau pada aku,
bukanlah siapa-siapa.
dan kita takkan ada apa-apa sampai bila-bila.

3 comments:

akmalnadia said...

nice2
u make me get more energy
dun know y
*muah2*

ctnadiazmi said...

mekaseh.

akmalnadia said...

sy ada satu
separuh sy
separuh awk
kalu awk takda
sy takan menjadi satu
so awk jgn takde yer
nanti sy tak jadi satu
sy jadi separuh
mahu ke sy jadi separuh?