.more words than i had ever heard.

.more words than i had ever heard.

Friday, December 18, 2009

mainan tidur vs mainan perasaan.

makin hari makin takut
setiap kali tiba waktunya
aku teragak-agak
percaya atau tak, aku takut untuk tidur.

sebab aku tahu tiap kali aku tidur
mimpi itu akan datang
ya! mimpi tentang engkau
engkau yang sudah jauh.

aku seboleh mencuba untuk menjauh
tapi mana mungkin aku menjauh jika engkau merapat
mana mungkin aku lupa jika engkau kerap mengingat
sudah-sudahlah
just forget about me and carry on with your life as i do with mine.

aku rasa sebelum tidur aku sudah berdoa
mungkinkah dalam doa aku meminta untuk berjumpa engkau?
tidak! tapi kenapa engkau tetap muncul?
dan kenapa aku tidak mengelak.

aku tak tipu bila aku kata aku sudah meneruskan hidup
aku tak tipu bila aku kata aku mendoakan kebahagiaan kau
aku tak tipu bila aku kata aku tak rindukan kau
atau sebenarnya, aku menipu tentang itu?

aku berbisik pada diri sendiri
mimpi hanya mainan tidur
kini aku keliru
mungkinkah ia mainan perasaan jua?

aku takut untuk melelapkan mata
tapi aku enggan untuk terjaga.

tahniah untuk kau kerana berjaya menakutkan aku
kau harus tahu bahawa
walau dalam mimpi, aku tak mahu berjumpa kau,
APATAH LAGI DI ALAM REALITI.

No comments: